نهضت سواد آموزی زارچ

نهضت سواد آموزی زارچ
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب

استاندار یزد با بیان اینکه  امروزه افراد با سوادی در جامعه هستند که جاهل و نادانند اظهار کرد: بحث سواد یک مقوله ای است از دانایی که از طریق سواد بتوانند به دانایی دست یابند.

 وی تصریح کرد: باید سواد و دانایی شناخت همه افراد را به خود افزایش بدهد و در ابتدا خدا را بشناسند.

 میرمحمدی در ادامه با اظهار اینکه سواد فقط در آموختن نیست گفت: رفتار، گفتار و عمل هر فرد می تواند آموزنده باشد، بنابراین سواد را نباید محدود به خواندن و نوشتن کرد.

 وی با بیان اینکه امروزه سوادآموزی متفاوت با گذشته است تصریح کرد: در تاریخ در مقاطعی از زمان تحصیل دختران محدود بود و با پیروزی انقلاب اسلامی وضرورت تشکیل نهضت سواد آموزی تحولی در امر سواد جامعه ایجاد شد.

 وی ادامه داد: سواد ابزار پیشرفت و ترقی است و با دستور تشکیل نهضت سواد آموزی این نهضت محدود به افراد خاص و مکان مشخصی نبود و همه جامعه  را در بر می گرفت تا همه باسواد شوند و زمینه ی دانایی را فراهم کنند.

 استاندار یزد تاکید کرد: در یک نگاه اسلامی باید به مجموعه سوادآموزی توجه کرد و نباید این امر محدود به منطقه جغرافیایی و یا افراد خاصی باشد.

 میر محمدی اظهارداشت: دانستنی های ما در مقابل نداستنی ها اندک است وهر چه علم بیشتر پیشرفت می کند انسان بیشتر به بی اطلاعی خود پی می برد.

 وی با بیان اینکه دنیای دانایی بسیار کم تر از نادانی است افزود: بحث امروز با سه دهه قبل متفاوت است و امروز سواد فقط به خواندن و نوشتن نیست.

 میرمحمدی ادامه داد: امروزه نیاز به سواد اجتماعی، سبک زندگی، روابط، نظم اجتماعی است که در مقابل حقوق دیگران موظف باشیم و این آگاهی ها باعث می شود فرهنگ خود را حفظ کنیم و جامعه پسندیده و روبه رشد داشته باشیم تا بتوانیم زمینه تکامل و ارتقا به دست آورد.

 وی افزود: سواد رسانه ای امروزه بیش از بیش نیاز است،که می تواند در پیشرفت سواد، سبک زندگی و... بسیار کارساز باشد و مانعی برای گمراهی و عاملی برای دوری از غفلت باشد.

 وی افزود: برای دسترسی سریعتر سواد خواندن و نوشتن باید مواردی را که می آموزیم در چار چوب احکام  و دین اسلام باشد و از این طریق به سواد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آشنا شویم.

 وی ادامه داد: ما با این سواد و دانایی می توانیم جامعه خود را ثابت با جامعه دیگر قرار دهیم و از نظر اقتصادی همپای آنها جلو  برویم و در دنیا، سیاست قوی داشته باشیم.

 استاندار یزد خاطر نشان کرد: باید در سواد اجتماعی جامعه ای الگو داشته باشیم و در همه چیز جذابیت خلق کنیم که دل ها مشتاقانه به ما گرایش یابد.

 گفتنی است در این جشنواره مدیران و رابطین دستگاه های مشارکت کننده درامر سوادآموزی، چهره های موفق سوادآموزی و جمعی از مدیران مدارس و آموزشیاران و پیشکسوتان این عرصه حضور داشتند.

 این جشنواره با  تجلیل از سه دستگاه برتر شهرستانی، پنج دستگاه برتر استانی، 16 نفرازمدیران مدارس موفق در اجرای برنامه های سوادآموزی، پنج سواد آموز برتر و 31 نفر از برترین های مسابقات سوادآموزی به کار خود پایان داد.

منبع : خبرگزاری شبستان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ سه شنبه 12 اسفند 1393برچسب:, ] [ 9:18 ] [ مصطفی سلمانی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ سواد آموزی زارچ خوش آمدید
آرشيو مطالب
بهمن 1393
دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 1271
تعداد مطالب : 49
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1


کد بارش گل در وبلاگ

**